The undead legion
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Nederlandstalige Clan voor +16 jarigen
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Ons kind

Ga naar beneden 
AuteurBericht
stlazare
C-mod
C-mod
stlazare


Man Aantal berichten : 337
Leeftijd : 72
Registration date : 30-05-07

Ons kind Empty
BerichtOnderwerp: Ons kind   Ons kind I_icon_minitimevr jun 15 2007, 17:13

Er is me gevraagd hier een verslagje neer te pennen over RuneScape.
Nou, er is zo veel over te vertellen, maar laten we het hier nu even niet hebben over hoe je welke quest moet doen of hoe bepaalde dingetjes in elkaar steken.
Nee, ik wil even terug gaan naar het begin : het leven vóór Runescape.
Toen waren we waarschijnlijk nog actieve ouders die met de kindertjes een saai wandelingetje door het park maakten of heel voorzichtig door de huiskamer dwaalden om toch maar niet over zoonlief z’n legoblokjes of autotjes te struikelen.

Nou net die 2 speelgoedjes lijken verleden tijd. Door de druk van de samenleving – wow wat een gewichtige taal – kochten we voor onze kwellertjes een computer. Onmisbaar voor schoolwerk en geef toe, als ouder ook wel handig werktuig. Als het daarbij gebleven zou zijn was er echter niet veel aan de hand.
Maar..toen kwam een duiveltje de huiskamer binnengekropen en we lieten hem rustig z’n gangetje gaan en profiteerden er lekker mee van: Het Internetduiveltje!
Uiterst interessant voor huiswerk, research en communicatie! Het duurde waarschijnlijk niet lang of onze kleintjes vlogen al een uurtje eerder het bed in zodat we die hele PC lekker voor onzelf hadden en ongestoord konden dwalen over Internetland. Wat was dat een relevatie zeg !
Mooie foto’s, filmpjes, blogs om lekker door te rommelen en alle informatie binnen handbereik..
We vergaten wel één ding : ons klein lief kindje gaat dagelijks naar school en daar wordt tijdens het speeluurtje wel druk gekeuveld over het internet, maar dan volgens kinderlijke interesse : spelletjes!
En dan komt zoonlief thuis met een heel nieuw idee : RuneScape! Tja, iedereen van de klas zit er ook aan en wat is er nu leuker dan een online-spelletje ?
Dit was voor ons ook iets nieuws en stonden er wellicht een beetje argwanend tegenover.
Het internet is toch niet zo kindvriendelijk en waarover heeft die kleine het nu..RuneScape ???
Algauw start de Kleine Pc-kenner RuneScape en maakt een accountje aan.
Nou die tutorial lukt wel, maar dan staat dat poppetje daar in het grote land…en t’is verdraaid nog allemaal in het Engels ook. Is dit dan zo een spel dat elk 12-jarige alleen onder de knie krijgt? Natuurlijk komt onze ouderlijke behulpzaamheid dan te boven en hangen we rond de kleine z’n nek alles te vertalen en uit te leggen.
Niemand heeft het beseft, maar dit was het einde van de parkwandelingen, de legoblokjes en het rommelig wagenpark in de huiskamer…
Al snel krijgen we opdracht van onze RuneScape-held om overdag even verder houtjes te hakken.
Logisch toch. De kleine moet naar school en wij hebben dan toch even vrij als volwassen mens.
Diegene die 2 PC’s hebben zijn er nog veel erger aan toe geweest. In plaats van de Kleine gewoon te helpen maakten die waarschijnlijk zelf een accountje aan om de Real Live parkwandelingen om te ruilen door een RuneScape verkenningstochtje.
Een tijdje loopt alles zo gesmeerd. Samen vechten, hakken, vissen…totdat de wereld te klein wordt.
Blijven er twee opties: ofwel dit saai spel stoppen, ofwel het gebeuren nieuw leven in blazen en even membertje worden.
Wow, fantastisch!! De Kleine RuneWcape-koning kan nu op school een beetje opscheppen over z’n membership. Maar wat gebeurt er dan …inderdaad…die vriendjes konden of mochten van hun slimme ouders geen member worden en zitten alweer gedreven achter een ander spelletje!
Het pijnlijke of verlossende moment : Oh, pa, die RS speel ik niet meer hoor, dat is voor kinderen!
Hmmm, net member betaald en dat poppetje dat ik zover heb helpen opkweken zomaar een
RS-eredienst toedienen, nee, dat kan niet. Zal ik hem zelf wel groot maken…
En zo komt het dat wij nu kleven aan dat Internetduiveltje. Informatie, foto’s, filmpjes ..nee overbodig! Heil RuneScape! Daar dient internet toch voor !
Terwijl ik dit stukje tik, staat links van me mijn poppetje braaf houtjes te hakken en zie ik in het westerlijk deel van men Real Live minimap de Kleine ex-RuneScape-held met z'n vriendjes het park intrekken.
Eindelijk kan ik het kind in me ongestoord een volle lading RuneScape-ellende bezorgen…
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ons kind
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The undead legion :: Funcorner :: Non Clan Talk-
Ga naar: