Nederlandstalige Clan voor +16 jarigen

IndexIndex  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Moraal

Ga naar beneden 
AuteurBericht
stlazare
C-mod
C-mod

Man Aantal berichten : 337
Leeftijd : 66
Registration date : 30-05-07

BerichtOnderwerp: Moraal   vr jun 15 2007, 17:15

Heb je wel eens stilgestaan bij runescape en de onderliggende toon?
Als ouders willen we steeds dat onze kids, zelfs al spelend, zoveel mogelijk goeds bijleren. Denk maar aan het zelf zo gekke “Tik-Tak” dat van zeer hoge educatieve waarde schijnt te zijn voor de peutertjes. Films worden 16+ gequoteerd omdat er toevallig een blote borst voorbij schuift of net een druppeltje bloed teveel vloeit. Blijkbaar is de jeugd zo beïnvloedbaar dat we hen van zulke taferelen moeten sparen.
Alsof onze 12 jarige dreumes nog zo dom is als “in onze tijd”. Tegenwoordig weten die kids al veel beter dan ons waar Abraham de mosterd haalt.
Zelfs hun taalgebruik! Door die games leren ze nogal een mondje Engels . Ik stond er laatst zo versteld van dat een 8-jarige een stevige babbel deed met een 10- jarige, en dit in vloeiend Runescape-Engels!
Ja ja, RS is dus educatief…of niet?
Als ik even doorspit naar zulke mooie tinten van RS kom ik echter tot andere vaststellingen.
RS is zeker niet diervriendelijk. Zo leer ik bevoordeeld dat als je een kikkertje zijn pootjes aftrekt, dat die gewoon weer aangroeien! Hmmm, deze melding zie je toch wanneer je die brave onschuldige groene huppeldingetjes van hun pootjes ontdoet: “ No worry, they will grow on again “ .
En als je echt niet zinnes bent die pootjes uit te rukken kan je ze evengoed opblazen en in een bazooka duwen.
Onmiddellijk naar de poel in de buurt en even uittesten . Jammer genoeg vind ik enkele dagen later diezelfde kikkertjes die me ten dienste zijn geweest met het afgeven van hun pootjes levenloos en een beetje uitgedroogd naar de heldere hemel kijkend…
Oei..was RS mis dan?? Groeien die pootjes dan niet terug??
Tja; en dat opblazen was ook al niet zo een succes. Tijdens een zware RS-quest had ik toch geleerd dat ik ze kon opblazen en ballonnetjes van maken? Het enige wat ik eraan overhield was een hele troep smerige kikkerstukjes aan m’n fietspomp.
Ik moet evenwel opmerken dat de makers van RS dit blijkbaar in de gaten kregen en hun diervriendelijkheid hebben aangepast. Zo kan je die vervelende Swarm niet eens meer hitten of kan je gevangen vlindertjes ofwel verwerken of gewoon terug laten rondfladderen. Lief hé!

Laten we die kikkertjes even voor wat ze zijn. Wat heb ik nog geleerd van RS?
Oh ja. Je moet steeds onpartijdig en eerlijk zijn zeker? Ook dit is zeker niet te merken tijdens vele questen. Soms zegt mn poppetje zo braaf tegen een of ander figuur dat hij van niets weet, terwijl hij zelf de hele actie geleid of gesaboteerd heeft. Dus, hoe meer we liegen tegen iemand, hoe meer je ervan krijgt. Ahja, want had ik gezegd tijdens die quest dat ik de grote saboteur was, dan had ik wellicht lekker uitdrogend naast die kikkertjes gelegen.
Dus met liegen kom je het verst.
En als je niet moet liegen, kan je best een beetjes charmes op tafel werpen, daar krijg je ook alles mee gedaan. Doe ik die ring of Chaos rond me vinger, dan vindt iedereen me plots zo aardig en met een beetje gezaag mag ik overal gratis heen of bekom ik net dat ene wat ik wou .
Dus zagen tot je krijgt wat je wilt..
Wat betreft keuzes maken: Wij vinden onze politiek zo ingewikkeld en worden gedwongen te kiezen voor de een of andere leider. Maar als wij dan finaal gekozen hebben voor een billenknijpende premier of een sprookjesachtige toverfiguur om het land te leiden zitten we er wel een tijdje mee verveeld.
In RS leer je gewoon dat als je een keuze maakt voor een bepaalde God, dat je die best enkel gebruikt waarvoor hij best is, en als hij net niet goed genoeg is voor dat ene, verander dan gewoon even van gedachte en bekeer u tijdelijk tot een andere God.
Als dit niet mooi zou zijn voor de nationale politiek!!

Zo zie je dus dat overal wel een moraal te vinden is.
Moraal van dit stukje:
Bekeer u tot een billeknijper, en als je je kikkertjes weer vrolijk wil zien rondspringen, zaag en klaag dan wat tegen een tovenaar, beloof hem macht, en die brengt de groene huppeldingetjes wel terug in betere vorm. Eens dit bekomen, Bemoei je niet meer met die 2 kids aan de top en zoek al een reden om een ander te vereren …

Moraal
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The undead legion :: Funcorner :: Non Clan Talk-
Ga naar: